EMPLOYER BRANDING:
Wat is employer branding?
Employer branding is een subset van branding die zich richt op de reputatie en het imago van een organisatie als werkgever. Het gaat erom hoe het bedrijf zich presenteert aan (potentiële) medewerkers, en aan het brede publiek. Net zoals productbranding helpt om klanten aan te trekken en te behouden, helpt employer branding om getalenteerde werknemers aan te trekken en te behouden.
Employer Value Proposition
Employer Value Proposition (EVP): Dit is een unieke reeks aanbiedingen, associaties en waarden die potentiële en huidige werknemers positief zullen beïnvloeden. De EVP moet duidelijk verwoorden wat werknemers kunnen verwachten als ze bij het bedrijf werken, zoals de cultuur, beloningen, carrièremogelijkheden en het werk zelf.
Bedrijfscultuur:
Bedrijfscultuur: Dit omvat de werkomgeving, waarden, gedragingen en interacties die de unieke sociale en psychologische omgeving van een bedrijf vormen. Een positieve bedrijfscultuur die aansluit bij de waarden van haar werknemers kan een belangrijke factor zijn bij het aantrekken en behouden van toptalent.
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO): Veel werknemers willen tegenwoordig werken voor bedrijven die maatschappelijk en ecologisch verantwoord zijn. De houding van het bedrijf ten aanzien van kwesties als duurzaamheid, maatschappelijke betrokkenheid en diversiteit kan een grote rol spelen in het employer brand.
Tijdens de branding consultancy kunnen we verschillende onderwerpen en vraagstukken behandelen, zoals:
Brand Messaging
Brand Messaging: Dit omvat de communicatie van het merk naar de buitenwereld via verschillende kanalen zoals websites, sociale media, vacatures en ander marketingmateriaal.
Talent aantrekken
Talent aantrekken: Een sterk werkgeversmerk kan sollicitanten van hoge kwaliteit aantrekken. Dit is vooral belangrijk in competitieve banenmarkten.
Bedrijfsreputatie
Bedrijfsreputatie: Een sterk werkgeversmerk kan de algehele reputatie van het bedrijf verbeteren, wat de relaties met klanten, investeerders en andere belanghebbenden ten goede kan komen.
€ 250,- ex btw
Inclusief: Intakegesprek, 3 uur consultancy en Werktools
Vanaf € 150,- ex btw
Na het afnemen van en van onze pakketten is er de mogelijkheid om een consultancy abonnement af te sluiten. Hierin kunt u per 3 maanden extra consultancy uren afnemen. Wij helpen u dan verder met het implementeren van de uitleg en werktools gegeven in de pakketten.